+36 30 718 2450
+36 30 953 0705
3600 Ózd, Volny József út 1.
Támogatjuk a motorsportot
Sziasztok!
Üdvözöllek titeket! Pár szó rólam. Honnan jövök, merre tartok! :)
Ambrus Zoltánnak hívnak, supermoto versenyző vagyok. Körülbelül még 5 éves koromban fertőzött meg édesapám a kétkerekűek szeretetével.
Azóta folyamatosan mindig van valami a garázsban. Fiatalabb koromban enduro és a cross világában bontogattam a szárnyaim, de támogatás és edzés hiányában nem voltam eredményes. Aztán 20 éves koromban történt egy sportág váltás az életemben. Amerikai focista lettem, ami több mint 10 évig volt az életem része, elég komoly szinten. Majd itt elszenvedtem egy súlyos láb serülést, aminek köszönhetően nehézkes lett a járás és a futás is, és sajnos a kilók is felszaladtak rám a rehabilitáció alatt, így nem tudtam folytatni a profi sportot.
A rehabilitáció és a felépülés után nem bírtam a hátsómon ülni… folyamatosan jött a hang a fejemben “versenyezni kell vagy sportolni valamit” ekkor egy ismerősöm unszolására el mentem egy quad edzésre, ami nagyon megtetszett, és itt nem jelentett nagy hátrányt a nem éppen 50kg-os testalkatom sem. Sikerült itt is szép eredményeket elérnem és rengeteg kupát bezsebelnem!
Magyarországon sajnos ez a sport kicsit megtűrt világ, ezért idővel szépen lassan kikoptak a versenyzők, így új kihívást kerestem ami újra vissza terelt a 2 kerekűek világába, ugyanis beleszerettem a supermoto-k világába. Itt nem épp előny az erős testalkat, de nekem már nem is a világbajnokság megnyerése a célom. A jó társaság és a barátok miatt érdemes ezt csinálni, na meg az adrenalin miatt, ami minden féktávon és kigyorsításon elönti az embert!
A több 10 éves sport múltnak köszönhetően a 99-es szám már egyé vált velem és szinte a magaménak mondhatom minden sportágban ahol jelen voltam. Ez csatlakozik a testalkatom és az akkori amerikai focis énemhez kapott “Monster” becenévhez is!
Attiékkal (BIBBYauto) már szintén több mint 10 éve tartó jó kapcsolatot ápolunk. Mikor még csak alkatrészt hordtam hozzájuk már akkor megtaláltuk a közös hangot, aztán ahogy teltek az évek úgy a kapcsolatunk is egyre szorosabb és barátibb lett.
A mai nap már elmondhatom, hogy az egyik barátom a szponzorom, akinek rengeteget segítséget köszönhetek!
Köszönöm Attila! Köszönöm a támogatást BIBBYauto!
Mi is az a supermoto?
Hegyi szerpentin, versenypálya, város, mindegy csak az egységnyi távolságra jutó kanyarok száma legyen minél magasabb. Két kanyar között pedig vagy az első, vagy a hátsó kerék éri az aszfaltot, egyszerre ritkán. Ez a Supermoto.
A lényeg, hogy eredetileg cross motorokból építették őket, aszfaltra alkalmas kisebb kerekek beszerelésével. Aztán el kezdtek ezekkel versenyezni, 70/30 arányban kialakítva a versenypályákat, aszfalt és dirt részből.
Kis ugratókkal tarkított mandineres mini cross pályák egybekötve egy gokart pályával. Nyammi..
Ő az én motorom
Ezt a vasat leginkább magamhoz hasonlítanám. Nem mai darab, de ha kell akkor nagyon odab@sz és ha nem is gyors, de legalább hangos! :)
Ez egy 2008-as KTM 505sxf supercross motor, ami át van építve supermotónak még a régi hagyományos stílus szerint. Édesapámmal építettük át az összes módosított részét a motornak.
Futóműben és fékben nem veszi fel a versenyt a mai modern gyári supermoto-k ellen. De ezen is van egy egyedileg épitett első fék, 320mm-es tárcsával és egy hatalmas féknyereggel. A futómű az eredeti cross, de rá van hangolva az extra súlyra.. ebben a motorban még nincs se rajt elektronika se semmi vezetést segítő rendszer, 2db gomb van (indít, leállít).
A gázbovden vége egy brutál nagy karbiban ér véget, nem pedig injektorban mint a modern társaknál, szóval itt a sofőr oldja meg a dolgokat. Van mikor megbokrosodik és akkor ledob magáról mint a torreádort a bika, de ezt kezelni kell.
A kerekek a mai versenyeknek megfelelő slick gumikba vannak öltöztetve, amik igyekeznek átvinni a földre a motor erejét.
Tisztában vagyok vele, hogy sem én sem a motor nem első soros és nem vesszük fel a versenyt a fiatal és tehetősebb generációval.
De az őslények itt vannak és hallatják a hangjukat…